Årbog 2009 Livslang læring Indholdsfortegnelse Redaktionelt Livslang læring i lyset af ComeniusAf Thyge Winther-Jensen Livslang læring som politisk strategi i 1900-tallets Danmark. Samspillet mellem civilsamfund, stat og markedAf Søren Ehlers Kaalund-Jørgensen-affæren på Ranum statsseminarium – en udløber af retsopgøret efter besættelsenAf Hans Støttrup Jensen Hvordan bruges universitetshistorie?Af Else Hansen Mellem nyhumanister, nordister, internationalister og emancipatorer – dansk uddannelseshistorie i små hundrede årAf Christian Larsen og Jesper Eckhardt Larsen Puljestyring og udfoldelsesmuligheder – Uddannelserne i folketingsåret 2008-2009Af Signe Holm-Larsen ANMELDELSER Selskabet for Skole- og UddannelseshistorieAf Keld Grinder-Hansen Indlægsnavigation Previous: Previous post: Årbog 2008Next: Next post: Årbog 2010